A Tesla továbbra sem áll meg a terjeszkedéssel, Kínában például egy teljes Tesla-fejlesztőcentert is tervez felépíteni amellett, hogy már a gyártás egy része is ott folyik. Eddig csak az Egyesült Államokban tervezték az autókat, ám a Kínában levő vevőkör igényei helyenként mások, mint amit Amerikában kitalálnak. Ezért kerül felépítésre egy tervező-fejlesztőüzem is, ami a helyi piac igényeinek megfelelően módosítja a meglévő dizájnt, funkcionalitást.
Közzétettek szabad állásajánlatokat egy új autómodellel kapcsolatban, szoftverrel, járműmérnöki pozíciókkal, és még néhány más területtel egybekötve.
Nemrég hallhattunk pletykákat, hogy a kínai Teslánál már megvan az új modell, melyet egyelőre Model 2 néven ismerünk. Azt csiripelik ezek a pletykás madarak, hogy már 2022-ben gyártásba kerülhet ez a modell, viszont addig szabad álláslehetőségek vannak.
A „Design Center” szekcióba:
- Főtervező
- Ütemezési vezető
- Szín- és textúra szakértő
Szoftveres oldalról is keresnek embereket:
- Adatelemző SQL és Python környezetben
- Szoftvermérnök, térkép és navigációval kapcsolatban, C++/Python/Go/Scala ismeretekkel
- Autó hálózatokkal foglalkozó mérnök Go/Ruby ismerettel
- Szoftverfejlesztő mérnök React Native/Android nyelven. Utóbbi erős Java, vagy modernebb, Kotlin ismerettel.
- Beágyazott rendszerekkel foglalkozó mérnök, járműstabilizáló rendszerek.
A pozíciók nagyrésze Térkép & Navigáció terén, nomeg belső kezelő szervek terén szükséges. Ezek a területek fontosabbak, mint gondolnánk, mert ezektől az emberektől függ az, hogy egy képernyőt természetesnek hat kezelni, vagy minden alkalommal egy szenvedés egy beállítást megtalálni, címet beírni a navigációba. Kínában nem mellesleg azért is fontos, hogy legyenek helyi fejlesztőközpontok, mert Kína egy nagy ország, nagy feltérképezendő területtel, kicsit más forgalmi kultúrákkal/szabályokkal. És ki ismerné jobban a Kínában hatályos szabályokat, mint azok, akik ott élnek? Na, ezért lesz ott egy fejlesztőközpont.
Az infotainment rendszer különbenis más a Kínába készülő, Amerikában gyártott autókban, viszont ezt mostmár nem az amerikai központ fogja karbantartani, hanem a Kínában tevékenykedő csoport, akik lényegesen közelebb vannak a felhasználókhoz.
Van még pár pozíció, ahova keresnek embereket:
- Teljesítményrendszerekkel foglalkozó mérnök, a Supercharger állomások telepítésére, karbantartására
- Technikai projektvezető, az áramhálózat tervezésére
- Anyagtudományi laborvezető