Tesla bemutatta az új Model S-t, új beltérrel, őrült kormánnyal, és még pár dologgal…

Tesla bemutatta az új Model S-t, új beltérrel, őrült kormánnyal, és még pár dologgal…

Az új belsőről

Nemrég külföldi oldalakon olvashatók voltak cikkek egy új belsővel kapcsolatban, de csak semmi hivatalos. Most azonban megerősítésre került, jön az új beltér.

A Tesla nemigen nyúlt sem az S, sem az X dizájnjához már jóideje, és a teljesítmény is csak inkrementális fejlesztéseken esett át. Kicsit állott szaga lett így az autóknak, hiányzott már egy friss mező, amin legelhet a szem.

Az elsőszámú változás az új Model S-ben a beltér. Megmarad a kormány mögötti képernyő, viszont a főképernyő elforgatásra került amolyan Model 3 stílusban, de nem jön ki teljesen a műszerfalból, hanem az alsó fele belesimul, és csak a felső áll el. A kormány mögötti képernyő kisebb lett, de jobb rálátás nyílik rá, az új kormány miatt. Ezt a Tesla „yoke” kormánynak hívja:

„Az fókusz a vezetésen van: Nincsenek karok a kormány mögött, nincsenek sebességfokozatok. A kar nélküli kormányoszloppal egyszerre élvezheted az autót, amit a legjobb vezetni, és a legjobb autót, amiben érdemes ülni.”

Nagyon hasonló az új Roadster kormánya

És ez még nem minden! A Tesla beépített egy harmadik képernyőt is hátra, oda, ahol a légkondícionáló befúvónyílásai voltak. A Tesla ezt írja a kocsiban használt képernyőkről:

„A 2200×1300-as felbontással, ultraélénk színekkel, kivételes reszponzivitással, és a jobbra-balra dönthetőséggel az új képernyő ideális filmnézésre és játékra bárhol. A második képernyő a sofőr előtt mutatja a kritikus információkat, és egy harmadik képernyő a hátsó ülésen ülőknek biztosít szórakozási, és vezérlési lehetőséget egyaránt.”

Újdonság

A Tesla beépített egy harmadik képernyőt is hátra,

ahol a légkondícionáló befúvónyílásai voltak

Tesla ezen felül teljes üvegtetőt álmodott meg a frissített S-nek, amin keresztül jó rálátás nyílik a teljes utastérre, valamint a hátsó ülésre és az új középkonzolra.

És már csak felsorolás szinten az összes többi plusz funkció:

Hang és média

  • 22 hangszórós hangrendszer, aktív zajszűréssel
  • Több eszközön keresztüli zene és médialejátszás Bluetooth-on keresztül
  • 17”-es középső képernyő, 12.3” műszerfali képernyő, és 8”-es hátsó képernyő
  • Játékra szánt számítógép, 10 teraflop számítási kapacitással. Összehasonlításképpen a most legnagyobb teljesítményű Xbox Series X játékkonzol ugyanezen jellemzője 12.
  • Vezeték nélküli kontroller csatlakoztatási lehetősége

Komfort, klíma:

  • Fűtött kormánykerék, ülésfűtés minden utasnak, és fűtött elülső szélvédő
  • Első ülésszellőztetés
  • Három zónás klíma
  • HEPA szűrőrendszer (eddig csak a Model X-ben volt)
  • Egybeüveg tető
  • UV és IR szűrő bevonat az összes üvegfelületen

Kényelem és egyebek:

  • Első középkonzol elő- és elcsúszó pohártartókkal és rekeszekkel
  • Hátsó ülések elrejthető kartámasszal, melyben vezeték nélküli töltés, és tárolórekesz adott
  • Motoros hátsó csomagtartóajtó nyitás és zárás
  • Automatikusan sötétedő, lecsukódó, becsukódó, fűtött oldalsó tükrök
  • 792 literes csomagtartó
  • Minden utasnak USB Type-C gyors, és vezeték nélküli töltés
  • Beépített garázskapunyitó, ami GPS helytől függően aktiválódik
  • Model 3-ból jól ismert telefonos kulcsrendszer

Premium Connectivity

  • Valós idejű forgalmi információk
  • Műhold képes navigáció (Google Earth)
  • Videónézés lehetősége Netflix, Youtube, Twitch, Hulu… (MCU 2.0 óta van)
  • Caraoke (MCU 2.0 óta van)
  • Webböngésző

Teljesítményadatok, felszereltségi szintek, árak:

Természetesen az első amit észrevesz az ember az az új belső, de érdemes a motorhá… szóval a csomagtartók alá is benézni a fejlesztések után kutatva:

Az indulóár 80.000 dollár, ami Magyarul annyit tesz, hogy 24 millió forint. Már nincs választható „Performance” verzió, csak „Plaid”, és „Plaid+”.

Ahogy a konfigurátor képén látszik, a króm csíkok eltűntetése megtörtént, és kicsit megváltozott a kocsi eleje. A „Long Range” verzió hatótávja pedig 836 EPA kilométerre jött ki.

Mondhatjuk, hogy drága az autó… de mihez képest? Közel sincs még egy ilyen autó gyártásban.

A Tesla megerősítette, hogy „teljesen újratervezték” az akku modulokat az új S és X autókban. Úgy véljük, nagy esély van arra, hogy a Model Y akkumulátortechnológiáját kapják meg az új autók.

Azonban a Tesla fejlesztett a motorok területén az eredeti S és X óta, ezek a motorok most a Model 3-ban, és Model Y-ban teljesítenek szolgálatot. Az új Model 3-ban megjelent a hőszivattyú, és elég valószínű, hogy ez, és a nagyobb hatásfokú motorok is bekerülnek az új S és X modellekbe. Jelentős mértékű általános hatékonyságnövekedésre számítunk az autóktól.