Tesla AI day

A fejlesztésben levő mesterséges intelligencia
A versenytársakkal ellentétben a Tesla nem csak autókat gyárt, de a hozzájuk tartozó technológiát is, valemint mesterséges intelligenciát, az Autopilot rendszerükhöz. Ez utóbbi rendszerről rengeteg érdekes információja van a cégnek, amit mi, halandó emberek kívülről helyenként fekete mágiának látunk, így esélyes, hogy idén meg lesz tartva a „Tesla AI Day”.
Érdekeség még a Teslában, hogy nem csak a szoftvert gyártja, hanem már a hardvert is maga tervezi az önvezetéshez. Azonban azzal, hogy ilyen újításokat visz be a tradicionális utógyártásba a Tesla, sok érdeklődő ember figyelmét felkelti, és ezek az emberek szeretnének minél többet megtudni a rendszerről
Egy ilyen ember posztjára reagálta Elon Musk, hogy talán idén szóba jöhet egy mesterséges intelligenciát tárgyaló prezentáció. Egyszer már tartottak ilyet, Tesla Autonomy Day néven, 2019 április 22-én.
Ezen az alkalmon bemutatták az FSD számítógépüket, mely egy hardverbe épített neurális hálózat. Összehasonlíthatatlanul gyorsabb a CPU alapú döntéshozatalnál, de még az NVIDIA által nyújtott, GPU alapú megoldásnál is egy húszas szorzóval gyorsabb. A fő célok közé tartozott az alacsony áramfogyasztás, és a megbízhatóság. Fogyasztása 75W, a redundanciát pedig két ugyanolyan processzor adja, egymástól teljesen független döntéshozatallal, teljesen független tápegységekkel, független memóriákkal. Amikor az egyik processzor hoz egy döntést, az összehasonlításra kerül a másik processzor döntésével, és ha egyezik a két döntés, akkor cselekszik az autó. Ezek a megoldások azt is magukban hordozzák, hogy ha véletlen az egyik processzor menet közben tönkremegy (Példának okáért átlőjük egy szöggel), akkor a másik processzor átveszi az irányítást, és vezet tovább az autó. Ilyen robosztus rendszerekkel is csak repülőgépeken találkozhatunk a leghamarabb.
A Tesla specialitása az, hogy technológiával adjon el luxusautókat. A mesterséges intelligencia, és a nagymennyiségű összegyűjtött adat segít nem csak az autó után érdeklődők, de a programozók bevonzásában is.
Ahogy Musk mondta:
Az előny, amivel a Tesla rendelkezni fog, az az, hogy milliónyi autója lesz kint az utakon a teljes önvezetés képességével, és ilyenje senki másnak nem lesz.
Továbbá mondta még, hogy
Nagy méretekben fejlesztjük az önvezetést, és mi abban hiszünk, hogy a mesterséges intelligencián alapuló, gépi látás, és gépi tervezés, és a gépi következtetés az egyetlen útja annak, hogy egy általános megoldás jöhessen létre az önvezetés terén.
Az Autopilot feljesztésének érdekében a cég több területen is tevékenykedik: Hardver, Neurális hálók, Önvezető algoritmusok, Kód alapok, és a Kiértékelés infrastruktúrája. Reméljük, hogy nemsokára részleteket is megtudhatunk ezekről a területekről, és az Autopilot fejlesztésének lépéseiről, remélhetőleg még ebben az évben.
- 4680
- Akkumulátor
- Apple
- Apple CarPlay
- Autopilot
- Autopilot 1.0
- Autopilot 2.0
- Autopilot 2.5
- Autopilot 3.0
- Berlin
- CarPlay
- Eladás
- Elon Musk
- Enhanced Autopilot
- Facelift
- FSD
- FSD Beta
- Full Self-Driving
- Giga Berlin
- Gigafactory
- Hardver
- Kamion
- Kína
- Kód alapok
- Lamborghini
- LFP
- Limitált Teljes Önvezetés
- MCU
- MCU Upgrade
- Model 3
- Model S
- Model X
- Model Y
- Munro
- Napelem
- Neurális hálók
- Önvezeő algoritmusok
- OTA
- Panasonic
- Plaid
- Plaid+
- Powerpack
- Powerwall
- Pozitív
- Race
- Radar
- Rekord
- Roadster
- Robotaxi
- Semi
- Sentry Mode
- Smart Shift
- Standard Range
- Supercharger
- Szoftver
- Tesla
- Tesla app
- Tesla Powerpack
- Tesla Solar Roof
- Tesla Vision
- Update
- Urilcard
- V11
- Verseny
- Visszahívás