Superchargert mindenkinek?

Nehéz megbecsülni a hálózat értékét, de az kétségtelen, hogy a Tesla Supercharger hálózata a legnagyobb elektromos töltőhálózat a világon.
Ahelyett, hogy más gyártók töltőhálózataira támaszkodna, mint az autógyártók többsége, a Tesla a kezdetektől fogva fejlesztette a saját hálózatát, ami szükségszerű is volt, tekintve, hogy milyen korán piacra dobták az elektromos autóikat.
Ma már, egy évtizeddel az első Supercharger telepítése után, a Tesla több mint 25 000 Superchargerrel büszkélkedhet, a világon több mint 2700 helyen.
Az olyan, harmadik féltől származó töltőhálózatoktól eltérően, mint az Ionity, az Electrify America vagy a ChargePoint, a Superchargereknél csak a Tesla járművei tölthetőek.
A Tesla azonban gyakran nyilatkozta, hogy nyitott a Supercharger hálózat megnyitására más autógyártók előtt is, ha sikerül megállapodni a költségekről.
Híresztelték korábban, hogy a cég már tárgyalásokat is folytatott a többi autógyártóval, hogy megállapodjanak, de az eredményeit ezeknek a tárgyalásoknak még nem láthattuk.
Tavaly Elon Musk azt nyilatkozta, hogy a Superchargereket már most is mérsékelten használják más autógyártók.
A múlt hónapban az Electrek arról számolt be, hogy a Tesla megerősítette a norvég kormánynak, hogy a hálózat megnyitását tervezi a többi gyártó előtt, feltéve, hogy megkapja a megfelelő támogatásokat hozzá.
Egyesek úgy gondolták, hogy csak néhány állomásról van szó Norvégiában, de egy Elektrek podcast szerint a Tesla nagyobb mértékben tervezi megnyitni a hálózatot egy adapter és a mobilalkalmazásuk frissítése révén.
Musk már megerősítette a hálózat megnyitásának hírét, és még egy ütemtervet is közzétett.
A vezérigazgató a Twitteren kommentelte, miközben megvitatták a csatlakozó szabadalmát:
Saját csatlakozófejet hoztunk létre, mert akkoriban ez még nem volt szabványosítva, és a Tesla csak nagy hatótávú elektromos autókat gyártott. A csatlakozó meglehetősen vékony a többihez viszonyítva, mind lassú- mind gyorstöltéshez is. Tehát a Supercharger hálózatunkat még ebben az évben megnyitjuk más elektromos járművek számára is.
Az Egyesült Államokban a Tesla a saját szabadalmaztatott csatlakozófejét használja, így ott biztosítani fognak egy adaptert a más típusú autóknak, hogy tudják használni a hálózatot.
Európában a Tesla most is a CCS szabványt használja, így könnyebben meg fogják tudni nyitni a Supercharger hálózatot.
Mivel a hálózat megnyitását még erre az évre tervezik, ezért a Teslának hamarosan további részleteket is közölnie kell majd a tervével kapcsolatban.
Amint azt korábban is írtuk, közeli források azt állítják, hogy a Tesla egy jelentős frissítést fog közzétenni a mobilalkalmazásban, amivel megnyitja majd azt a más márkájú autótulajdonosok felé is, ez magában fogja foglalni a hálózathoz való hozzáférést. Így követni tudják majd a töltéseket, és a fizetést is így teszik majd lehetővé.
Arról azonban még nincs hír, hogy miként fog ez megvalósulni.
Óvatosságra is szükség van, mert bár könnyű hozzáférhetővé tenni a mobilalkalmazást és az adaptert, de túlterhelhetik a hálózatot, ami már így is problémát jelent egyes régiókban.
- 4680
- Akkumulátor
- Apple
- Apple CarPlay
- Autopilot
- Autopilot 1.0
- Autopilot 2.0
- Autopilot 2.5
- Autopilot 3.0
- Berlin
- CarPlay
- Eladás
- Elon Musk
- Enhanced Autopilot
- Facelift
- FSD
- FSD Beta
- Full Self-Driving
- Giga Berlin
- Gigafactory
- Hardver
- Kamion
- Kína
- Kód alapok
- Lamborghini
- LFP
- Limitált Teljes Önvezetés
- MCU
- MCU Upgrade
- Model 3
- Model S
- Model X
- Model Y
- Munro
- Napelem
- Neurális hálók
- Önvezeő algoritmusok
- OTA
- Panasonic
- Plaid
- Plaid+
- Powerpack
- Powerwall
- Pozitív
- Race
- Radar
- Rekord
- Roadster
- Robotaxi
- Semi
- Sentry Mode
- Smart Shift
- Standard Range
- Supercharger
- Szoftver
- Tesla
- Tesla app
- Tesla Powerpack
- Tesla Solar Roof
- Tesla Vision
- Update
- Urilcard
- V11
- Verseny
- Visszahívás