Model Y hátsó öntvénye – első képek

Model Y hátsó öntvénye – első képek
Nemrég kiszivárogtak fotók a Model Y hátuljáról, melyen látszik az egy nagy öntvényből készült hátsó „alváz” darab. Ráadásul elég jó minőségű fotó hagyta el a gyárat, és így lehetőség nyílik tüzetesen szemügyre venni ezt az alkatrészt.

Az autó alapvető felépítése egy nagyon befolyásoló része a kocsi teljesítményének, hatékonyságának, és biztonságának, ezért a Tesla folyamatosan dolgozik ennek fejlesztésén. A „Battery Day” eseményen Musk bejelentette, hogy egy teljesen új szemszögből közelítették meg az akkumulátor kérdését, és ugyanez mondható el bizonyos egyéb, karosszéria/váz alkatrészek gyártásáról is. Ez utóbbi abban nyilvánul meg, hogy az autó teljes hátulsó alvázát egy hatalmas öntőgéppel alakítják ki, amivel az alkatrészek számának csökkenése mellett a gyártási költség is csökken, utóbbi körülbelül 40%-kal.

A legszembetűnőbb különbség, hogy nem látszanak a képen hegesztésnyomok, extra csavarok, szegecsek, patentok. Ez leegyszerűsíti az alkatrész „összeszerelését”, hiszen egy öntvény az egész. Nem is beszélve az emiatt csökkenő szemétgyártásról is, ugyanis sokkal-sokkal kevesebb hulladék keletkezik így, mintha külön alkatrészeket egyenként vágogatnák ki egy lemezből, minden vágással szemetet termelve. Persze, ezeket is újrahasznosítják, de akkor már nem jobb, ha el sem készül a szemét?

Talán a legjobb összehasonlítási alap a Model 3. Annak ugyanezt a hátsó alkatrészét 70 különböző alkatrészből kellett összerakni, ami ugye gyártási komplexitás, hibalehetőség, extra robotmunka, kötőelemek, és persze ezek miatt pénz.

 

Az új, öntvényes megoldással javulnak még a törésteszt eredmények is, ugyanis nőtt az ütközés felfogására szolgáló felület, valamint javul a hatótáv is, mert az elem könnyebb, mint a konvencionális módon gyártott változata.

Arról viszont nem sok szó esett, hogy ehhez ki kellett fejleszteni egy új ötvözetet, mert eddig nem volt olyan megoldás, amivel hőkezelés és külső bevonat nélkül egy nagy szilárdságú, beszerelésre kész alkatrész lett volna gyártható. Mostmár van. Ez egyébként elég nagy dolog, mert főleg öntésnél kifejezetten nehéz ezeket a paramétereket megütni, pláne a nagyobb autóalkatrészeknél!

Szóval látható, hogy a Tesla minden területen próbál fejleszteni, próbálja a költségeket lefele, a minőséget pedig fölfele tornászni. És ki fogja ezeknek a fejlesztéseknek az előnyét élvezni?

Bizony, a vásárló.

 

 

Címkék:
Megosztás: