Még több Superchargert!

Még több Superchargert!
A Kínában létesült Supercharger gyár elkészült, és megkezdődött a sorozatgyártás, jelentette be a Tesla. Itt a V3-mas Superchargereket gyártják, melyek autónként maximum 250kW-ot, szekrényenként pedig 1MW-t (MegaWattot) képesek leadni. Bővebb információ itt érhető el. https://www.tesla.com/en_EU/blog/introducing-v3-supercharging

Ahogyan a terjeszkedés folyik Kínában, nem csak az autógyártást kell nyomni, hanem a töltőinfrastruktúrát is kell fejleszteni. Ez utóbbi nagyon sokáig csak a Tesla vezetőségénél csapódott le, és mind a mai napig ők foglalkoznak a legkomolyabban a témával. Ezt mi sem támasztja alá jobban, mint az, hogy még 2020 novemberében jelentették be, hogy Kínában akarnak töltőt is gyártani. Akkor csak annyit mondtak, hogy 2021-ben szeretnék majd, de látjuk: 2021 februárjában már megy is a sorozatgyártás.

42 millió Yuan-be került a körülbelül 5000 négyzetméter alapterületű gyár, és évente 10.000 töltőegységet tud évente gyártani, melyeknek nagy része a V3-mas változat lesz.

Ez erősen hozzá fog járulni a gyorsütemi fejlesztéséhez a Tesla töltőhálózatának, ami az egyik legfontosabb szempont a villanyautót vásárlóknak. Az már csak mellékes, hogy ezáltal előnyhöz jut a cég az alternatív meghajtású járművek piacán is.

Kína egy óriási vevőközönség a villanyautók piacán, ezért a cég mindent megtesz annak érdekében, hogy imponáljon vevőinek, és a biztosítható legjobb Tesla élményt adja a tulajdonosoknak. Ezt egyébként támogatja a kormány is, mert a Teslának köszönhetően, egyre több villanyautó lesz Kína útjain, ami a kormánynak is előnyös, a városi levegőről nem is beszélve.

Egy kis információ a korábbi Tesla Superchargerek felépítéséről:

A töltőszekrényben 12db Tesla töltő van, és innen mennek a kábelek az állásokhoz. Ezek a szekrényekben levő töltők ugyanazok, amiket az autókba pakolnak, ezáltal a gyártási költségeket alacsonyan tudják tartani, mert óriási darabszámban gyártják az egyforma töltőket. Ebből a moduláris felépítésből következik a Tesla páratlan előnye: Ha az egyik töltődő autó nem használja ki a teljes rendelkezésére álló teljesítményt, akkor a fel nem használt teljesítményt egy másik töltő kiállásra tudja allokálni a rendszer, ezáltal a töltőszekrény mindig az elérhető legmagasabb kihasználtságon van, az először érkező autós megkapja az általa igényelt teljesítményt, a második érkező autós pedig megkapja a fel nem használt teljesítményt, és nem kell várakoznia, mire az első autós teljesen befejezi a töltését. További Tesla-only funkció, hogy ha valamely modul meghal a töltőszekrényben, akkor azonnal megy az értesítés a Tesla karbantartóihoz, és mennek, és cserélik a modult, miközben a másik 11 működő modul tovább működik, és kiszolgálja az autósok igényeit. Ezzel tulajdonképpen lehetetlen belefutni abba, hogy nem működik a töltő, ahova épphogy odaért a kedves autós.

Azért, hogy értsük, ez miért olyan nagy dolog, vegyünk egy közepesen drága, meghibásodásra kevéssé hajlamos univerzális töltőt, amely hasonló moduláris felépítéssel rendelkezik. Az ABB Terra töltőcsalád (Pl.: Terra 53 CJG (50kW CHAdeMO, 50kW CCS, 43kW AC)), de ezek sem képesek két (ne adj’ Isten három) kimenet közt megosztani teljesítményüket és bejövő kapacitásukat. Továbbá, ha egy modul megáll bennük, akkor az egész töltő DC része megáll.

Szóval kimondhatjuk: a Teslának óriási előnye van mind az autógyártókkal szemben töltőinfrastruktúra, karbantartás, megbízhatóság és gyártási költségek terén, és legalább ugyanekkora előnye van a töltőgyártókkal szemben, ugyanezen szempontok miatt.

Csupán ennyivel van előrébb a Tesla.

Megosztás: