Különös beállításokra bukkantak a Tesla Full Self-Driving rendszerében

Környezetkímélő, gyors, sportos, és akár önmagát is képes elvezetni – így is jellemezhetnénk a Teslákat, ám legutóbbi csak részben lenne igaz. A Tesla hatalmas lépéselőnyben van az önvezető rendszerek terén, efelől nem is lehet kétségünk, ám az évekkel ezelőttre ígért sofőr nélküli közlekedésre még várnunk kell.
Azt viszont nem mondhatjuk, hogy a Tesla nem haladna jó úton ahhoz, hogy egyszer tényleg emberi sofőr nélkül is biztonságosan közlekedjenek az autói. A nemrég indult Full Self-Driving zártkörű tesztjein ugyanis már a gyártó által megbízhatónak ítélt Tesla-tulajdonosok próbálgatják, hogy mennyire jól méri fel a helyzeteket, illetve milyen döntéseket hoz a gyártó rendszere. A dolog még nem tökéletes, az biztos – ezt persze nem is várhatnánk el, de a vélhetően még idén bővülő tesztekkel a Tesla gyorsan halad majd a biztonságos, megbízható rendszer elkészülése felé.
A béta szoftver miatt a Tesla valamivel nyersebb betekintést enged abba, hogy mit is látnak pontosan a rendszer „szemei”. A fekete kijelzőn különböző színű körvonalakkal kijelölt utak, tárgyak és jelzések nem megszokottak a márka érintőkijelzőin – legalábbis a felhasználók számára – ám mindenki kedvenc Teslás hackere megmutatta, hogy lehet ennél is mélyebbre mászni a Full Self-Driving információtengerében.
Greennek ugyanis sikerült feloldania néhány fejlesztői opciót, mellyel amellett, hogy sokkal több információt lehet leolvasni a Full Self-Driving vizualizációjáról, betekintést nyert a fél-önvezetés alapjait adó beállítások tömkelegébe.
A rendszer beállításai között szemezgetve találunk néhány érdekes opciót is. A „California Stop” kifejezést arra használják, amikor valaki nem fékezi állóra az autóját egy stop táblánál, hanem alacsony sebességgel elgurul mellette. Ez szerepel a beállítások között, ahogyan egy névből valamivel rizikósabbnak tűnő „California Boost” és egy fájdalmasnak hangzó „Chiropractor Adjust Skeleton” (tükörfordításban: Csontkovács Átrendezi a Csontvázat).
A Tesla ezek alapján rejteget néhány érdekes funkciót a Full Self-Driving rendszerében, amelynek talán a törvényhozók sem örülnek majd. Kíváncsian várjuk, hogy a fejlesztésekkel ezek közül mennyi beállítási lehetőséget ad majd a tulajdonosok kezébe a Tesla.
Elon Musk, a gyártó főnökének ígérete alapján a Full Self-Driving Beta tesztelői köre még idén bővítésre kerül, azaz a jövő évet már a mostaninál sokkal több városban is valamilyen szinten önállósulni tudó Teslával kezdjük az utakon.
A Tesla ezek alapján rejteget néhány érdekes funkciót a Full Self-Driving rendszerében, amelynek talán a törvényhozók sem örülnek majd. Kíváncsian várjuk, hogy a fejlesztésekkel ezek közül mennyi beállítási lehetőséget ad majd a tulajdonosok kezébe a Tesla.
Elon Musk, a gyártó főnökének ígérete alapján a Full Self-Driving Beta tesztelői köre még idén bővítésre kerül, azaz a jövő évet már a mostaninál sokkal több városban is valamilyen szinten önállósulni tudó Teslával kezdjük az utakon.
- 4680
- Akkumulátor
- Apple
- Apple CarPlay
- Autopilot
- Autopilot 1.0
- Autopilot 2.0
- Autopilot 2.5
- Autopilot 3.0
- Berlin
- CarPlay
- Eladás
- Elon Musk
- Enhanced Autopilot
- Facelift
- FSD
- FSD Beta
- Full Self-Driving
- Giga Berlin
- Gigafactory
- Hardver
- Kamion
- Kína
- Kód alapok
- Lamborghini
- LFP
- Limitált Teljes Önvezetés
- MCU
- MCU Upgrade
- Model 3
- Model S
- Model X
- Model Y
- Munro
- Napelem
- Neurális hálók
- Önvezeő algoritmusok
- OTA
- Panasonic
- Plaid
- Plaid+
- Powerpack
- Powerwall
- Pozitív
- Race
- Radar
- Rekord
- Roadster
- Robotaxi
- Semi
- Sentry Mode
- Smart Shift
- Standard Range
- Supercharger
- Szoftver
- Tesla
- Tesla app
- Tesla Powerpack
- Tesla Solar Roof
- Tesla Vision
- Update
- Urilcard
- V11
- Verseny
- Visszahívás