Így vált a frissített Tesla Model S hátramenetbe

Még nem vált magától, de ez a rendszer eltér minden mástól, amit valaha láttunk -írja Steven Loveday
A Tesla vezére Elon Musk mondta, hogy a Teslák a jövőben maguk fogják megítélni, hogy előre, vagy hátra fognak haladni attól függően, hogy milyen a környezetük. Habár ez még nem a valóság, de esélyes, hogy ez az új, érdekes irányváltási mechanika egy lépés ebbe az irányba.
Mivel a frissített Model S-nek nincsenek már meg a tradícionális kormánykarjai, így a sofőrnek az érintőképernyőn kell irányt váltania. Bár ez nem meglepő, hiszen a Tesláknak így is majdnem minden funkciójukat az óriási érintőképernyőjükön keresztül lehet elérni. Fontos megjegyezni, hogy az új kormánykeréken helyet kaptak gombok, bizonyos funkciók eléréséhez.
A Tesla az új rendszert „Smart Shift” -nek hívja, és az Autopilot számítógépét használja arra, hogy eldöntse mikor váltson irányt.
A V11-es Tesla szoftverben egy korai verziója a Smart Shift-nek már benne van, és ezen a videón tekinthető meg
Ahogy az Electrek írja:
A jármű az Autopilot szenzorait használja, hogy intelligensen és automatikusan meghatározza a kívánt vezetési módot, majd ki is válassza azt. Például, ha a Model S/X előtt áll egy garázs fal, akkor ezt érzékelni fogja, és automatikusan hátramenetbe fog kapcsolni amikor a sofőr megnyomja a fékpedált. Ez még egy lépéssel lerövidíti a világ legintelligensebb sorozatgyártott autójának indítását.
Ehhez kapcsolódóan Michael Hsu megosztott Twitteren egy nagyon rövidke videót, amiben bemutatja, hogyan vált a sofőr „sebességet” az autóban.
Ahogy ez a videón tisztán látszik, csak fölfelé és lefelé kell húzni az ujjunkat a képernyőn, hogy irányt váltsunk. A fölfelé húzással előremenetbe, a lefelé húzással pedig hátramenetbe lehet kapcsolni. Ez nagyon intuitívnak tűnik, de néhányan biztosan fognak azon aggódni, hogy a sofőrnek így az autó közepére kell néznie az út helyett. Ez véleményünk szerint nem kellene, hogy problémát okozzon, mert az irányváltást álló autóval szokták végezni, és ilyenkor nincs lehetősége a nem útra figyelésből balesetnek kialakulnia.
- 4680
- Akkumulátor
- Apple
- Apple CarPlay
- Autopilot
- Autopilot 1.0
- Autopilot 2.0
- Autopilot 2.5
- Autopilot 3.0
- Berlin
- CarPlay
- Eladás
- Elon Musk
- Enhanced Autopilot
- Facelift
- FSD
- FSD Beta
- Full Self-Driving
- Giga Berlin
- Gigafactory
- Hardver
- Kamion
- Kína
- Kód alapok
- Lamborghini
- LFP
- Limitált Teljes Önvezetés
- MCU
- MCU Upgrade
- Model 3
- Model S
- Model X
- Model Y
- Munro
- Napelem
- Neurális hálók
- Önvezeő algoritmusok
- OTA
- Panasonic
- Plaid
- Plaid+
- Powerpack
- Powerwall
- Pozitív
- Race
- Radar
- Rekord
- Roadster
- Robotaxi
- Semi
- Sentry Mode
- Smart Shift
- Standard Range
- Supercharger
- Szoftver
- Tesla
- Tesla app
- Tesla Powerpack
- Tesla Solar Roof
- Tesla Vision
- Update
- Urilcard
- V11
- Verseny
- Visszahívás