Európában érkezik először az új Tesla akkumulátor és alváz

Európában érkezik először az új Tesla akkumulátor és alváz

A még javában épülő Gigafactory Berlinben készülő Model Y-okba kerül majd először tömegesen a Tesla új 4680-as cellája, amely a szerkezeti újításai miatt sokkal többet ígér mind teljesítményben, mind pedig kapacitásban elődjeinél. Ezzel együtt a Tesla nem csak az új felépítésű cellákat, hanem a strukturális akkumulátor ötletét is ugyanitt valósítja meg először tömeggyártásban. Utóbbi előnye, hogy az alváz egy részét az akkumulátorral helyettesíti majd a Tesla, ehhez kapcsolva az autó első és hátsó részét. A számításaik és tesztjeik alapján ezzel amellett, hogy ledobnak néhány kilót az autóikról, merevebb és biztonságosabb kasztnikat tudnak majd gyártani.

A 4680-as cellák és a “szerkezeti akkumulátorok” kéz a kézben járnak, azaz a Tesla eleve a 4680-as cellákkal tervezte meg az új, az alváz egy részét is helyettesítő akkumulátorokat, amelyek így már szerkezeti elemek is lesznek az autókban.

Elon Musk, a márka első embere korábban már célozgatott rá, hogy Európában indítanak az új fejlesztésekkel, mondván, hogy a Berlinben gyártott Model Y-okkal új szerkezeti elképzeléseket valósítanak majd meg, a vezér pedig ma a Twitteren ki is jelentette, hogy a Németországban készülő Model Y-ok kapják meg először a 4680-as cellákat és az új szerkezeti dizájnt. A fremonti és sanghaji gyárakba elvileg két éven belül vezetik át az újításokat akkor, ha azok bizonyítják az előnyeiket.

Az új alvázfelépítés bemutatása után a Tesla több kritikát is kapott az ebbe integrált akkumulátor miatt. Sokan ugyanis amiatt aggódnak, hogy így sokkal nehezebb lesz javítani a Teslákat egy-egy kisebb baleset után. Muskék azonban elmondták, hogy erre is gondoltak akkor, amikor az új dizájnt tervezték, és az ütközéselnyerésért felelős elemeket „le lehet majd vágni”, és szakszerűen helyettesíteni egy összetört Tesla esetében.