’Egyszerűen brilliáns’ -egy autógyártó szakértő, miután kipróbálta a legfrissebb FSD-t

’Egyszerűen brilliáns’ -egy autógyártó szakértő, miután kipróbálta a legfrissebb FSD-t

Néhány fontos dolog a cikk előtt:

 

  • Szakértő Sandy Munro nagyra értékelte a Tesla legfrissebb önvezető szoftverét egy tesztvezetést követően
  • Egy Munroval és Elonnal készült interjúban Munro úgy vélekedett, hogy ennek a rendszernek mihamarabb ki kell kerülnie a piacra.
  • Tesla kiadta a béta változatát a „teljes önvezetés” módnak, ami még nem tette önvezetővé az autókat.

A legelismertebb autóipari szakértők nagy reményeket fűznek a Tesla FSD-hez. Február 2-án Elon egy Munro-nak adott interjúban keményen bírálva lett, az autóinak összeszerelési minősége miatt. Viszont az FSD bétát nagyon dícsérte Munro. Ez az interjú az után volt, hogy Munro-nak volt lehetősége utazni azon kevés Tesla felhasználók egyikével, akinek van hozzáférése a szoftverhez. Munro így fogalmazott:

[Én még] soha nem láttam semmi olyasmit, ami összehasonlítható volna az új FSD szoftvereddel!

Munro folytatta…

Ez egyszerűen briliáns. Mihamarabb ki kell kerülnie a piacra.

Ez attól az embertől hangzott el, aki részletekbe menően szokott bemutatni, szétszedni autókat, főleg Teslákat. Közzétette továbbá azt a videót, ami az utazás közben történt.

„Előszöris: El vagyok kápráztatva! Őszintén szólva a legvadabb elképzelésemet is felülmúlta. Én egy aggresszív vezető vagyok – és az autó is így vezet.”

Munro azt mondta Musknak, hogy véleménye szerint az FSD óriási fejlődést fog hozni a járműipar biztonságában, amikor kijut a piacra, mert „több életet fog megmenteni, mint a légzsákok, biztonsági övek, vagy bármi más.” Elon maximálisan egyetértett.

Viszont a Tesla önvezető szoftvere (korai fázisaiban legalábbis) potenciálisan balesetveszélyes is lehet. Több utazásban járatos szakértő és politikus kritizálta az Autopilot szoftvert, ami akkor még „csak” fékezni, gyorsítani, és sávban tartani tudott, de nem tette önvezetővé az autókat. -ezért rögtön jött a megrovás, hogy „false advertising”. Ez olyan, mintha a számítógépeknél azt mondanák az eladók, hogy „Celeron processzorok bőséges energiát biztosítanak (…) az (…) erőforrásigényes feladatokhoz (…).” A különbség csak az, hogy a Teslánál ez csalás, a boltokban meg szokás.

Az NHTSA (amerikai autópályabiztonsággal foglalkozó szervezet) továbbra is úgy véli, és tartja magát ahhoz az állásponthoz, hogy autó önmagát nem vezetheti semmilyen körülmények között, továbbá vizsgálódnak azzal kapcsolatban, hogy milyen szerepe volt az Autopilotnak különböző balesetek esetén. Emellett a Tesla teljesen tisztává teszi, hogy folyamatos emberi felügyeletet igényelnek ezek a rendszerek!

Munro videójában csak kisebb bökkenők voltak a szoftverrel, például az, hogy megállt egy stop táblánál úgy, hogy még nem volt a kereszteződésben az autó. Viszont megjegyzendő, hogy mióta kikerült néhány emberhez az FSD béta, megjelentek videók a Youtube-on, hogy a felhasználóknak utolsó pillanatban be kellett avatkozniuk, hogy megelőzzék az ütközést. A következő videó bemutatja, mi is számít ilyen „rossznak”:

És hogy milyen átlagos körülmények között, az alap Autopilot-hoz képest:

Megosztás: