Az új Tesla Model S Plaid „földönkívüli” technológiával: 1000 LE, a létező legalacsonyabb ellenállási tényező, és PS5 szintű játék élmény

Az új Tesla Model S Plaid „földönkívüli” technológiával: 1000 LE, a létező legalacsonyabb ellenállási tényező, és PS5 szintű játék élmény

Az elvárások az új modellel szemben egyre nőttek az elmúlt napokban, különösen azután, hogy a Tesla bejelentette, nyugdíjazza a Model S Plaid+-t, és az új Model S Plaid alapárát 10 000 dollárral megemeli. 

„Ma este bemutatjuk a legjobb verzióját a Model S-nek” - mondta a rendezvény kezdetén Franz von Holzhausen, a Tesla vezető tervezője. 

Elon Musk a vállalat újonnan elkészült tesztpályáján mutatta be az új Tesla Model S-t, és diadalmasan ünnepelt amikor megérkezett a Plaid a színpadra. Az esemény és az új Model S tiszteletére Elon Musk egy Plaid mintás dzsekit viselt. 

Ár és hatótáv

Amikor a Tesla bejelentette a Model S Plaid-et a negyedik negyedéves jelentés közben, akkor még a vállalat a hatótávot 390 mérföldre (kb. 627 km) ígérte. A Plaid+ változatnak, aminek a gyártását időközben leállították, a Cybertruckhoz hasonló hatótávja volt, több 500 mérföld (kb. 805 km).

A Tesla emellett javított a Model S töltési sebességén, 15 perc alatt akár 187 mérföld (kb. 300 km) is tölthető az autóba, ami figyelemre méltó, mivel világszerte már majdnem 25 000 állomás található. 

Az új Tesla modell kiadásásig a Model S Plaid tesztautókon lévő Monroney matricáról készült képek jelentek meg online. A matricán lévő információk szerint 405 mérföldes (kb. 650 km) lesz a hatótáv, ami jóval több, mint az év elején bejelentett 390 mérföld, viszont kevesebb, mint az 500 mérföldes hatótáv, amivel a már megszüntetett Model S Plaid+ rendelkezett volna. 

A bemutatón végül a Tesla hivatalosan bejelentette, hogy a hatótáv 390 mérföld lesz. 

Az akkumulátor és az elektromos motor

A Model S Plaid, ahogy az várható volt, megtartotta a 18650-es akkumulátorát, viszont a cellák már fejlettebbek lettek. A bemutatón a Tesla megerősítette, hogy a Model S Plaid az eddigi legfejlettebb akkumulátort fogja tartalmazni. Elon Musk kiemelte, hogy a járműnek karbon rotorjai lesznek, az elsők a maga nemében. Megjegyezte, hogy a szén és a réz ötvözése nagyon nehéz, mivel teljesen eltérő a hőtágulási sebességük. 

A többi Teslához hasonlóan a Model S Plaid is egysebességes váltóval rendelkezik majd. „Egyetlen sebességi fokozat 0-200 mérföld per órára” - mondta Musk. A Tesla képes volt megdönteni a 2 másodperces rekordot a Model S Plaid-del, ami elég szép teljesítmény egy négyajtós sorozatgyártott autó esetében, ami 5 személyes. A jármű 2 másodperc alatt tud 0-ról 100-ra gyorsulni. 

Musk bemutatott egy új és fejlettebb hőszivattyút, melyet HVAC rendszernek nevezett el. „Hideg időben 30%-kal, fagyban 50%-kal jobb a hatékonysága, mint az előző rendszernek”. A hőszivattyú segítségével a Model S Plaid képes lenne hosszabb ideig csúcsteljesítményen működni. Ez értelmet nyer, ha tudjuk, hogy az autót a Nürnburgringen csiszolgatták. 

A speciális Plaid logó


A Tesla Model S Plaid az elmúlt hónapokban számos kulcsfontosságú változáson ment keresztül. A korábbi teszt autókon és az előgyártott modelleken hátul egy PLAID feliratot láthattunk, viszont a bemutatón lévő autón egy kockás mintával ellátott logó volt, olyan, mint ami a rendezvény plakátjain is látható volt. 

Továbbfejlesztetett Yoke kormány

A Model S Plaid Yoke kormányának dizájnján is fejlesztettek, oldalgerincet kapott. Ez a kis változtatás segít a vezetőnek hozzáférni a görgőkhöz a kormány két oldalán, pont úgy, mint a QWERTY billentyűzeten az F és J gombokhoz. Az oldalgerincnek köszönhetően a vezető érzi a görgőket anélkül, hogy rájuk kéne pillantania. 

Minimális légellenállási tényező

A Tesla azt is elárulta, hogy a légellenállási tényező 0,208, ami a Windshear által végzett vizsgálatok alapján jobb, mint a 0,21-es értékkel rendelkező Lucid Air-nek. Néhány résztvevő észrevette, hogy piros és fekete féknyergeket szereltek a Plaid-re, bár a feketék csak a tesztautón voltak. 

Tesla Szoftver

Azt hiszem, ez gyakorlatilag földönkívüli munka – nyilatkozta Musk a Model S Plaid jellemzőivel és értékeivel kapcsolatban. 

Elon Musk továbbá bemutatott egy új felhasználói felületet, amely valószínűleg a 11. főverziója. Ez tartalmaz egy új naptárat és olyan útvonalakat, amelyeket a naptár alapján tervez meg az autó.  Végre beleegyezett abba is, hogy köztes megállókat is meg lehessen adni. 

Musk beszélt egy kicsit a Plaid PS5 szintű teljesítményéről is, mely szórakoztatási célokra is használható. 

Biztonság

A többi modellhez hasonlóan a Plaid tervezésénél is a biztonság az egyik fő szempont volt. Musk azt állítja, hogy „gyorsabb lesz, mint bármely Porsche és biztonságosabb, mint bármely Volvo”. A vezérigazgató azt is megjegyezte, hogy a Tesla arra törekszik, hogy a Plaid legyen a világ egyik legbiztonságosabb járműve.  „Úgy gondoljuk, hogy elérhetjük a legkisebb sérülési valószínűséget, amit valaha egy járművön mértek”. Az NHTSA még nem tesztelte a Plaid modellt, de Musk kihangsúlyozta, hogy az NHTSA top 5 járműve a legkisebb sérülési valószínűséggel mind Tesla. 

Az esemény itt nézhető vissza:

Megosztás: