Tesla Berlinből még idén

Tesla Berlinből még idén

A németországi, Giga Berlin néven futó Tesla gyár szépen halad, a külső váz majdnem teljesen készen van, egyre több és több felszerelés érkezik a helyszínre, valamint a beltéri munkálatok a következő fázisba léphettek, és a gyártás egyes szakaszai is lassan kezdetét vehetik.

Tesla

szépen halad, a külső váz

Giga Berlin

A hajtásrendszerért felelős összeszerelőüzem például megkapta kívülről az utolsó simításokat, két hiányzó lépcsőház formájában. Mostmár csak bent halad a kemény munka.

Az általános összeszerelőüzemben (General Assembly (GA) és Body in White (BiW)) már lerakásra kerültek az utolsó vasbeton blokkok, valamint a tető váza, és az azt fedő lapok folyamatosan felépítésre, lefektetésre kerülnek. Egyedül a déli oldalon nincs még készen, mindenhol máshol a tervezettnek megfelelően áll. Az épületet a Dél-nyugati sarkából nézve már látványosan hasonlít a fél évvel ezelőtt bemutatott 3D tervekre:

Tesla

Vasbeton blokkok

Giga Berlin

A festőműhely külseje szintén nagyrészt be van fejezve: tető, falak, takaróelemek, minden a helyén. Ahol még nincs minden elsimítva, az a keleti és északi oldalon tátongó lyuk: nem lehetetlen, hogy azért van kihagyva, mert még óriási gépek érkeznek, amiket itt fognak bevinni tető alá.

Tesla

A festőműhely

Giga Berlin

A festőműhely tövében megbújik néhány mobil fűtőegység, melyek minden bizonnyal azért kerültek rövidtávon telepítésre, hogy a bent folyó munkálatokat megkönnyítsék, kicsit komfortosabbá tegyék.

Tesla

Mobil fűtőegység

Giga Berlin

Érdekes még megjegyezni, hogy milyen mennyiségű gyártáshoz elengedhetetlen gép és szerszám van a gyárépületen kívül, amit még mind-mind be kell vinni, be kell építeni, és mindennek a végeztével össze kell hangolni.

Észrevehető még, hogy az öntöde gyakorlatilag csak egy váz. Ez azért lehet, mert az építkezés technikája eddig nem tette lehetővé a folytatást. Az épületbe be fog kerülni egy hatalmas présgép, ami súlya miatt megkövetel egy elég kemény alapot. Ez a beton alap azonban, ha nem megfelelően van lefektetve, vagy azonnali építkezések kezdődnek meg rajta, akkor az alatta lévő talajnak nincs ideje összetömörödni, ezáltal a későbbiekben repedések keletkezhetnek a padlóban, a nem egyenletes tömörödés miatt.

Pár nappal ezelőtt a Tesla megkapta az engedélyt, hogy építtessenek egy, a gyárhoz vezető lehajtót az A10-zes autópályáról. A tervezést és kivitelezést azonban nem a Tesla, hanem a Német Autobahn GmbH cég végzi. A Tesla „csak” a számlát fizeti. Ha minden a terv szerint halad, akkor ennek a lehajtónak a kivitelezése már január végén elkezdődhet, és a telepre az északnyugati részeken fog bevezetni, viszont az autópályának csak a keleti (északi irányba haladó) sávjáról lehet majd le-, és felhajtani. A távoli jövőben tervezve van egy végleges lehajtó, de egyelőre ez az ideiglenes felhajtó kerül kivitelezésre.