2021 Tesla Model S

2021 Tesla Model S

Szélesebb kasztnival, új hátsó légterelővel, és új kerekekkel érkezik

Nemrég írtunk az érkező, frissített Model S belteréről, most a külseje került nyilvánosságra. Twitteren már ment egy ideje róla a találgatás, hogy lesz-e, nem lesz, mikor lesz…
Mostmár több mint valószínű, hogy érkezik a frissített kiadás.

 

A képen a frissített kiadás látszik, szélesebb karosszériával, átalakított hátsó légterelővel, és négy új felnivel, a cég Silicon Valley-ben levő főhadiszállása környékén. A kép rögtön bejárta a médiát, a feltűnően hiányzó krómfelületekkel, és a szélesebb nyomtávval az élen. Ez elég egyértelműen jelzi, hogy a várva-várt frissítése a Tesla luxusautójának igenis érkezik. Ezzel együtt úton van a három villanymotoros Plaid meghajtás is.

Ryan Levenson, egy híres Youtuber készített felvételeket erről az autóról pénteken, kora délután, az Arastradero Road, és a Purissima Road kereszteződésénél, Palo Alto-ban, Kaliforniában. Ez volt az első, hogy láttuk az új Model S-t 2020 szeptemberi bejelentése óta.

Az Arastradeo Road egyébiránt az egyik leggyakoribb hely, ahol lehet kiadás előtti Teslákat látni: az út közelsége a bázishoz lehetőséget nyújt az Autopilot rendszer teszteléséhez, így ez az autók nemhivatalos tesztpályája.

A képeken látható autó mattfekete ablakkeretet kapott, ami okot ad gyanakvásra, hogy vége a krómkorszaknak, és valószínű, hogy a Model X is hasonló bánásmódban részesül.

Egyéb változtatások csak minimális mértékben figyelhetők meg, azonban nem tudjuk még, hogy az elülső lökhárító fog-e változni a hárommotoros verziónál. Habár a Nürburgring pályán látott Plaid Teslának voltak plusz kivágásai az elülső lökhárítón, a többlet hűtés érdekében, és kicsit agresszívebben nézett ki.

A hárommotoros Plaid verzió

Ez volna a Ludicrous mód utódja, amely egy versenyautósított kiadása a luxusszedánnak. A különböző pályákon nyújtott teszteredményei alapján nem lesz feledhető darab.

Elon Musk ezt a változatot a „Tesla Battery Day”-en mutatta be, még 2020 szeptemberében. Már papíron sem szerénykedik az autó: 1100 lóerő, végsebesség 321km/h fölött, 0-100km/h 2 másodperc alatt, és 836 kilométeres hatótáv. Már csak hab a tortán a 9 másodperc alatti negyedmérföldes sprint…

Most, hogy három motorral van szerelve a csúcs Tesla, szoftver kérdése, és használni fogja az úgynevezett „torque vectoring” funkciót. Ez annyit tesz, hogy sokkal precízebben tudja kontrollálni az autó, hogy melyik kerekére mekkora nyomaték jusson

Ilyen rendszerrel a Rimac Concept One rendelkezik, ami egy versenyautó. Érdekes látni, hogy a versenypályán elérhető csúcstechnológia beépítésre kerül a Tesla egy, bárki számára megvásárolható, sorozatgyártott szedánjába.

Egyelőre nem tudni, hogy a két motor az első, vagy a hátsó tengelyre kerül beépítésre, de a pletykákból arra lehet következtetni, hogy hátul fog helyet kapni a jobb tapadás érdekében.

Valószínű, hogy ugyanez a meghajtórendszer fog bekerülni a Model X, és a Roadster 2 kasztnija alá is.

A várakozások szerint 2021 vége felé kezdődnek meg ennek a változatnak a kiszállításai, az alapmodell ára $139.990, ami nagyjából 41,5 millió forint.

Még sok a kérdés, de egy biztos: A Plaid verzió nem fog másik alapon ülni mint a többi modell, ezért ha valamit a Plaid meghajtás miatt változtatni kell, akkor az alapmodellek is megkapják a frissített alvázat/karosszériát, ami nem is gond, mert elég sok idő eltelt a Model S legutóbbi frissítése óta.