Leállt a legolcsóbb Tesla modell értékesítése

Leállt a legolcsóbb Tesla modell értékesítése

A 2021-es modellévre érkezett frissítéssel együtt a Tesla leállította a legolcsóbb modellje, a 35 ezer dolláros Model 3 értékesítését.

Az Electrek amerikai szaklap egyelőre nem tudja konkrétan, hogy teljesen eltűnik-e a legolcsóbb kivitel, vagy csak szünetel az értékesítés, ám könnyen lehet, hogy egy ideig búcsút kell intenünk a 35 ezer dolláros Tesla ajánlatnak.

A legolcsóbb Model 3 körüli eseményeket egyébként sem volt könnyű követni. A Tesla Model S és Model X árait tekintve a gyártótól nagy durranásnak számított, amikor bejelentette, hogy nagy átlagban véve elfogadható, a villanyautós szektorban pedig inkább kimagasló hatótávval dob piacra egy autót mindössze 35 ezer dollárért. Így lett a gyártás és értékesítés megkezdése előtt marketingszempontból az ár az egyik legerősebb pont a Model 3-nál.

A rendelések viszont bebizonyították, hogy bár a listaár sem túl alacsony, a többség hajlandó kifizetni párezer dollárt néhány plusz kényelmi extráért, illetve nagyjából 30 km-nyi szoftveresen feloldott hatótávolságért. A 35 ezer dolláros Standard Range eladási számai így eltörpültek a jobban felszerelt Standard Range Plus eredményei mellett.

A Tesla a gyártási költségek visszaszorítása érdekében úgy döntött, hogy nem érdemes külön gyártania az azonos akkumulátorral felszerelt SR és SR+ modelleket, így meghagyta a Plus változat termelését, az olcsóbbik változatot pedig úgy oldotta meg, hogy szoftveresen letilt néhány funkciót.

A Standard Range változat ezzel lekerült a Tesla oldaláról, a rendelést pedig csak telefonon vagy személyesen lehetett leadni az autóra. Mivel az SR és SR+ modellek közötti különbség így már kizárólag csak a szoftverben mutatkozott meg, egyértelművé vált, hogy a Tesla nem szeretne túl sokat eladni az olcsóbb változatból. Mivel az előállítási költség azonos, így az árkülönbség csak és kizárólag az egy autó eladásán számolt profitot befolyásolta.

A gyakorlatban tehát az, hogy megszűnik a Model 3 Standard Range értékesítése, nem jelent semmilyen változtatást a Tesla gyárában, hanem egyszerűen az értékesítők nem tiltanak le bizonyos funkciókat az autókban azért, hogy olcsóbban adhassák el azokat. Egyértelmű, hogy a Tesla már régóta megszabadult volna a Standard Range változattól, hiszen azon 3000 dollárral kevesebb nyereségük volt, mint a Standard Range Pluszokon.

Hogy valaha újra látjuk-e a 35 ezer dolláros Model 3-at? Nem valószínű, persze az biztos, hogy lesz ennél jelentősen olcsóbb Tesla is a gyártó palettáján a következő néhány évben.